Sunday, February 13, 2011

RACIST - Bangsa Yang Tidak Sedar Dek Untung

Saturday, August 21, 2010


Seperti yang diduga, bangsa yang tidak mengenang budi ini semakin serius mencabar kewibawaan dan semangat setiakawan di dalam BN malah semakin berani mencabar Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

Presiden pertubuhan bangsa yang tidak mengenang budi ini lupa dengan kekayaan dan kemewahan bangsanya adalah hasil dari perkongsian nikmat produk DEB selama ini.

Kekayaan 10 jutawan bangsa yang tidak mengenang budi ini berjumlah USD 34.49 billion (RM 113.81 billion) cuba didiamkan dan dialihkan perhatian demi tuntutan yang semakin bukan bukan.


Mengapa ekuiti 30% kuota bumiputera diberikan perhatian penuh kononnya dengan menghapuskan dasar tersebut maka ekonomi negara akan lebih berdaya saing. Apakah cukup hanya sekadar melupuskan ekuiti ini nasib bangsa yang tidak mengenang budi ini lebih terjamin dari segi hak kesamarataan.


Lagi Gambar dan Maklumat Mereka Yang Terkaya Dalam senarai....... Klik Gelombang Wangsa Maju

Emmm sudah terang lagi bersuluh dari senarai di atas jelas bahawa Bangsa ini sebenarnya bukan DITINDAS sebaliknya berjaya menjadi Jutawan yang kemewahaannya sungguh luar biasa untuk di atasi oleh orang Melayu.

Tidak di nafikan memang kekayaan mereka itu datang dengan hasil usaha mereka sendiri dan bukanlah juga kita mencemburi dengan setiap kejayaan yang mereka kecapi. Namun inilah hakikatnya bahawa Kerajaan Malaysia yang ada ini adalah adil dan saksama dan tidak sama sekali menindas mereka. Jika kerajaan yang di pimpin UMNO menindas golongan Bangsa ini sudah pasti tidak akan ada senarai mereka ini yang hanya di monopoli satu kaum sahaja.

Jadi di mana rasionalnya mereka ini yang di amukkan untuk menuntuk Hak orang Melayu? Di mana pula faktor faktor yang merumuskan bahawa Bangsa mereka tidak mendapat layanan yang seadilnya dan saksama? Di mana buktinya mereka di pinggirkan oleh UMNO dan orang Melayu di Malaysia ini?

Harus di ingat mereka ini juga sebenarnya sedar dan akur akan asal usul mereka. Dan mereka juga amat bersyukur dapat menjadi warganegara Malaysia. Namun oleh kerana datangnya bantuan dari orang Melayu yang tamakkan kuasa dan bercita cita untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia maka mereka bangsa Asing ini menjadi lebih terang terangan menuntut Hak yang tidak sepatutnya.

Kita orang Melayu sekali pun tidak menuntut hak yang mereka ada. Jika kita ingin tuntut sudah lama kita minta mereka menggagihkan kekayaan mereka kepada kita. Namun bukan itu yang kita orang Melayu pinta. Sebaliknya kita minta mereka agar sedar akan perjanjian Kemerdekaan yang di capai dan menghormati Hak orang Bumiputera yang sudah termaktub dalam Perlembagaan.

Akhir kata buat orang Melayu yang masih lagi Gilakan Kuasa dan menjadi Batu Api kepada Bangsa asing ini dalam menuntut hak yang bukan milik mereka agar sedarlah bahawa dengan sikap yang kita tonjolkan ini sudah membuktikan bahawa orang Melayu itu jauh lebih lemah ber POLITIK dari mereka ini. Apa lah susah kita orang Melayu untuk bersatu dalam menyatakan Hak kita secara jelas sedangkan mereka tidak kira parti Pembangkang mahupun Kerajaan sentiasa bersatu dalam tiap tutur kata mereka dalam memperjuangkan nasib bangsa mereka.

Sedarlah orang Melayu, Kuasa Melayu semakin terhakis akibat karenah orang Melayu itu sendiri. Jangan esok lusa kita di maki hamun oleh Cucu Cicit kita kerana mereka merempat di Tanah Malaysia ini.

Psssttt...Pasal apa nama Gomo takda dalam senarai terkaya tu? he he he

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


http://www.papagomo.com/2010/08/racist-bangsa-yang-tidak-sedar-dek.html

No comments:

Post a Comment